Thursday, August 19, 2010

Puasa Pertama

Hari ni dah masuk hari kesembilan berpuasa. Alhamdulillah, so far puasa aku masih penuh lagi. Masih mampu berpuasa walaupun berbadan dua. Baby pun so far ok je. Cuma tak boleh tahan bila petang² dia 'main bola' dalam perut. Menendang² dikala perutku tengah berkeroncong.

Tahun ni tahun pertama aku berpuasa sebagai isteri. So bermula la rutin bangun awal pagi untuk masak sahur. Masa bujang dulu, aku bangun minum air masak kat tepi katil, pastu sambung tido. Awal-awal tu memang tak biasa lagi. Sampai ofis kepala pening, pastu rasa mengantuk yang teramat. Tengahari mesti nak kena landing kat bilik solat. Tak dapat tido pun takpe, as long as dapat baring. Lega sangat rasa. Tapi sekarang dah takde mengantuk sangat. Cuma mood malas kerja tu tetap ada.

Weekend dan hari cuti jela aku dapat memasak untuk berbuka. Hari kerja memang tak sempat nak masak. Sampai rumah dah pukul 6.45 - 7. Kadang sempat jugakla masak nasi. Lauk dan kuih beli je. Then bancuh air cincau-setiap-hari-tanpa-gagal. Air feveret suami tersayang di bulan ramadhan. So layan jela. Aku ok je.

Hari ni tak tau nak berbuka apa. Suami aku MC. Selsema dan dah tiga hari diarrhea. Kesian dia. Kalau sempat memang nak masak. Kalau tak.. memang beli jela.

No comments:

Post a Comment